به گزارش همشهری آنلاین، آیتالله سیداحمد علمالهدی در خطبه سیاسی نماز جمعه این هفته که با حضور زائران و مجاوران در حرم مطهر رضوی برگزار شد ضمن گرامیداشت ۱۶ آذر و روز دانشجو اظهارداشت: وقایع ۱۶ آذر، سرآغاز تلخ و تاریک از جنایات آمریکاییها در این کشور و منطقه بود،پس از اینکه آنها دولت مردمی را سرنگون کردند و شرایطی را فراهم آوردند تا مزدور ناپاکی همچون رضاخان بر سر این ملت مسلط باشد، رئیسجمهورشان تصمیم گرفت از یک کشور استعمارزده به نام ایران بازدید کند، اما جوانان ایرانی پیش پای او قیام کردند و سرکوبی این جریان نیز به ریخته شدن خون سه دانشجوی آزاده این مملکت به نامهای قندچی، شریعت رضوی و بزرگ نیا انجامید.
وی افزود: خون این شهدا ریخته شد و حکومت طاغوتی وقت آنها را پیش پای رئیسجمهور آمریکا در دانشگاه تهران قربانی کرد تا ثابت کند حکومت آمریکاییها در این کشور، قرار است از چه جنسی باشد. این حکومت از جنس تشکیل اسرائیل و داعش است؛ آمریکاییها بودند که اسرائیل را بهعنوان یک غده سرطانی در منطقه ایجاد کردند و برای حمایت و پشتیبانی از آن نیز ، حکومت مردمی ایران را سرنگون و جوانان این ملت را کشتند تا آزادیخواهی مردم ما تعارضی با منافع آنها ایجاد نکند.
نماینده ولیفقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: اینطور نیست که آمریکا در کشور غصب شده خود به حلوفصل امورات آن ملت بپردازد.آنها استعدادهای موجود در کشورهای استعمارشده را در خدمت جهانخواری خود قرار میدهند تا به فرض در جغرافیای منطقه ما، غده سرطانی اسرائیل با امکانات ایران مورد حمایت قرار بگیرد. در ژوئن سال ۱۹۶۷ نیز اگر صهیونیستها توانستند بر اعراب پیروز شوند، به دلیل حمایتهای بیدریغی بود که آمریکاییها از محل ظرفیتها و امکانات ملت ایران به آنها میدادند و در خدمت ارتش اشغالگر قدس قرار میگرفت.
امام جمعه مشهد تصریح کرد: در سال ۲۰۰۵ میلادی، هند جگرخواری به نام کاندولیزا رایس در مقام وزیر امور خارجه آمریکا به اسرائیل رفت و به صراحت در سرزمینهای اشغالی اذعان کرد که ما به دنبال تولد خاورمیانه جدید هستیم و بدیهی است که این زایمان، خونریزی و درد داشته باشد. سرانجام این طرح استعماری چه شد؟ غیر از این بود که ایران اسلامی نقشههای آنان را برهم زد و رسوا و ذلیلشان کرد؟
وی تأکیدکرد: پس از این بود که اسرائیل به لبنان حمله کرد اما در برابر مقاومت اسلامی جوانان لبنانی، ۳۳ روز تحقیر و ذلیل شد و در نهایت عقبنشینی کرد تا یک جریان هدفمند به نام مقاومت اسلامی در منطقه تشکیل شود. پس از فتح بزرگ حزبالله در لبنان، عراق هم از شر جنایتکار مفسدی مثل صدام نجات پیدا کرد و بصیرت مردم عراق، سرنوشت این کشور را در مسیری قرار داد که همگام و هم پا با ملت ایران پیش رفتند و نفوذ این انقلاب در منطقه مضاعف شد. حقیقت امروز نیز همین است و حشدالشعبی قهرمان در کنار بسیج دلاور ایران ایستاده و به نقطهای رسیده که امروزه موشکهای این جنبش بر سر آمریکاییهای اشغالگر فرود میآید و آنها را سرکوب و زمینگیر میکند.
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در دوگانگی مقاومت و تسلیم منطقه، گستردگی مطلق و برتری کامل با پیروان نظریه مقاومت است، گفت: پس از این، آمریکاییها تصمیم گرفتند دومینویی را در سوریه و عراق به راه بیندازند و حکومت تروریستها را در این دو کشور برپا کنند تا در کنار اسرائیل، در جایگاه دومین غده سرطانی در منطقه باشد اما با فداکاری ملتهای منطقه و درایت سرباز فداکار امام زمان(عج) به نام حاج قاسم سلیمانی، این نقشه بهکلی نابود شد، گروههای تکفیری انحرافی یکسره مضمحل شدند و کارشان به جایی رسید که فقط در قالب گروههای پراکنده در بیابانهای منطقه زندگی کنند، هر روز دستگیر و کشته شوند و همچون تکه ابری از یک نقطه به یک نقطه ای بروند.
وی بیان کرد: امروزه در منطقه ما دوگانه مقاومت و تسلیم شکل گرفته و خوشبختانه، استیلا و گستردگی مطلق هم در اختیار مقاومت است. یکی از دلایل تحقق این چشمانداز نیز بهطور خاص به عملیات طوفانالاقصی بازمیگردد، اگر عملیات طوفانالاقصی هیچ نتیجهای جز اثبات جنایتکاربودن آمریکا و شیطان بزرگ بودن او هم نمیداشت، بازهم یک عملیات راهبردی و بیمثل و مانند بود. امروزه مردم غزه صبر و مقاومت دارند، رزمندگان حماس ایستادگی و رشادت به خرج میدهند و همین دو موضوع، غزه را به جایگاه اثبات جنایت مستکبران تبدیل کرده است.
آیتالله علمالهدی گفت: این آمریکاییهای خبیث سه جوان دانشجوی ایرانی را هفتاد سال قبل کشتند تا استعمارشان را تثبیت کنند اما همان خونهای پاک، کارشان را به جایی رساند که امروز همه کره زمین میدانند متوحشتر، خبیثتر و جنایتکارتر از آمریکا وجود ندارد. شما خواستید با خدا بجنگید اکنون ببینید کجا ایستادهاید و چقدر ذلیل هستید. سرنوشت شما عبرت آیندگان خواهد شد تا بدانند «فَإِنَّ حزبالله هُمُ الْغالِبُونَ».
آیتالله سید احمد علمالهدی در خطبه عبادی نماز جمعه این هفته نیز اظهارداشت:ارتباط انسان با خدا را مهمترین مفهوم موجود در زندگی او دانست و با اشاره به آیه ۴۵ سوره مبارکه عنکبوت اظهارداشت: خداوند عالم در قرآن کریم میفرماید «وَلَذِکْرُ اللَّهِ أَکْبَرُ» یعنی یاد خدا از همهچیز در امور عبادی بزرگتر است. البته ذکر خدا این نیست که شما تسبیح به دست بگیرید و بگویید «سُبحانَ اللهِ َو الحَمدُ لِلهِ وَ لا اِلهَ اِلا اللهُ وَ اللهُ اَکبَرُ» بلکه اصل ذکر این است که خدا در بزرگترین تأثیر ممکن و قویترین ارتباط موجود با بندهاش قرار بگیرد، ذکر همان تذکر قلبی و استحضار در مقام عبودیت است که افزون بر وضعیت زبانی و قلبی، بهصورت یک شناخت در قلب انسان ظاهر میشود و از همه اعمال خیر بالاتر است.
امامجمعه مشهد خاطرنشان کرد: ذکر خدا نیز عبارت است از فکر، اندیشه و برداشتی که هرکدام از ما از خدا داریم اما از آنجا که خدا فکر کردنی نیست و ارتباط با خدا در قالب احساسی در باطن و فطرت تعریف میشود، انسان موحد همانقدر که وابستگی در عمیقترین بخش از وجودش احساس کند، وابسته به ذکر خدا خواهد بود.
وی با بیان اینکه اطاعت و فرمانبرداری خدا دو وجهه متفاوت دارد، تصریح کرد: برادران و خواهران، اطاعت و فرمانبرداری خدا دو وجه دارد.بخش نرمافزاری طاعت خدا این است که انسان به مقامی برسد که با خود بگوید پسندم آنچه را جانان پسندد. این بخش نرمافزاری طاعت است که خوشایندها و بدایندهای انسان با امور محبوب و منفور خدا تنظیم شود. بخش سختافزاری طاعت نیز مربوط به زمانی است که انسان وارد مرحله ترک بدایندهای خدا و عمل به خوشایندهای خدا میشود. بخش متعالی طاعت نیز همین است اما تا زمانی که نرمافزار آن در انسان به وجود نیاید، بنده نمیتواند وارد این مرحله شود.
نماینده ولیفقیه در خراسان رضوی تأکیدکرد: انسان موحد و مؤمن در هر عمل از زندگی خود به این فکر میکند که آیا خدا این کار مرا میپسندد یا نه. این آیه نیز همین را میگوید و تأکید میکند تصویری که از خدا در ذهن انسان شکل میگیرد، حتی مؤثرتر از نماز انسان را در برابر فحشا و منکر حفظ میکند. اینجاست که میگوییم ممکن است کسی نمازخوان باشد اما دهها فساد و عمل گناه را هم انجام دهد. دلیل اصلی وقوع این پدیده آن است که فرد فقط خود را مکلف به نماز میداند اما محصول نماز بهعنوان نرمافزار تولید ایمان در وجود او شکل نگرفته است.
آیت الله علمالهدی بیان کرد: وجود اقدس امام باقر(ع) میفرماید «ذِکْرُ اللّه ِ لاِهْلِ الصَّلاةِ اَکْبَرُ مِنْ ذِکْرِهِمْ ایّاهُ؛ اَلا تَری اَنَّهُ یَقولُ اُذْکُرونی اَذْکُرْکُمْ» یاد خدا از نمازگزاران، بالاتر از یاد آنان از خداوند است؛خداوند میفرماید مرا یاد کنید تا شما را یاد کنم و این قرائت و تفسیر از آیه نیز در هر حال، ناظر بر ضرورت تحقق نرمافزار طاعت و عبودیت خاص و مطلق در اندیشه و عمل انسان است. برادر جوان، خواهر جوان مخلص کلام آن است که برای تقوای عملی باید تلاش کنی این تصویر از خدا در ذهن و ذکر تو به وجود بیاید. همینکه خدا وجود دارد، میبیند و بر هر مرحله از زندگی و وجودت آگاه است. این مهمترین مرحله برای تحقق عبودیت و بندگی خالصانه پروردگار است.
نظر شما